Klachtenregeling
We vinden het erg belangrijk dat jullie je goed bij ons voelen. We proberen goede en passende zorg op maat te bieden. Toch kan het helaas zo zijn dat jij en/of je partner dit niet zo ervaart. Of lopen dingen anders dan verwacht. We hopen dat jullie dat bespreekbaar met ons willen maken. Hierbij kan je denken aan bejegening of betreffende onze verloskundige hulp. Mocht je er niet uit komen door dit bespreekbaar te maken. Als een gesprek geen oplossing biedt en je ontevreden blijft, dan bestaat er de mogelijkheid om je klacht voor te leggen aan de klachtenfunctionaris.
Vanaf januari 2017 moet elke zorgaanbieder een klachtenfunctionaris hebben. Wij zijn als Geboortecentrum Linde aangesloten bij CBKZ (Centraal Bureau Klachtenmanagement in de Zorg).
Voor verdere informatie kun je kijken op www.deverloskundige.nl of een mail sturen naar klachtverlosunde@cbkz.nl of te bereiken telefonisch 088-0245123.
Stel dat je er echt niet uitkomt met je verloskundige en bemiddeling van de klachtenfunctionaris niet uitkomt, dan kan je je klacht voorleggen aan de Geschilleninstantie Verloskunde (SGV). Dit is een onafhankelijke instantie die onderzoekt en beoordeelt of de klacht gegrond is.